vrijdag 7 januari 2011

Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen…

Andere tijden vragen om andere oplossingen. Onderscheiden en verleiden, dat geldt voor de woningen in de portefeuille van de makelaar maar dat geldt zeker ook voor de positionering van het kantoor binnen de concurrerende markt van de makelaardij. In de huidige kopersmarkt is het verkopen van een woning op zich al een uitdaging; het verkrijgen van de opdracht tot verkopen is wellicht een nog grotere uitdaging…
Meerdere keren ben ik door een makelaar uitgenodigd om als team het verkoopgesprek aan te gaan met potentiële verkopers, en met succes! Want afgezien van de toegevoegde waarde die woningpresentatie biedt voor de orderportefeuille (namelijk versnelde doorlooptijd, verbeterde opbrengst en een perfect visitekaartje in de vitrine en op internet in de vorm van fotopresentaties van doeltreffend gestylde huizen) kan verkoopstyling juist ook in de acquisitiefase van belang zijn voor de makelaar: met deze vernieuwende en daarmee onderscheidende service naar de opdrachtgevers kan de huiseigenaar over de streep getrokken worden om juist te kiezen voor jouw kantoor en niet dat van je conculega.
Teamwork is the spirit: het gemeenschappelijke doel van de makelaar, de gecertificeerd verkoopstyliste en de huiseigenaar (en alle overige teamleden zoals bijvoorbeeld de professionele fotograaf) is de kans te vergroten op een snelle en succesvolle verkoop. Niets meer en niets minder. En als team daar de schouders onder, is dat geen goed voornemen voor 2011? Van deze teamplayer wel in ieder geval!


Kijk op http://www.4salestyling.nl/ en mijn presentatie op http://www.verkoopstyling-online.nl/ en volg mij op Twitter @YvetteWillemse